Bliv set

Affiliate Marketing trender i 2019

Trender ændrer sig hele tiden og det kan derfor være svært at følge med på hvor affiliate marketing er på vej i 2019. Hvis du læser videre her, så kan du blive lidt klogere på de nyeste affiliate tendenserne. Verden inden digital markedsføring er dynamisk og stadigt skiftende.

Nye teknologier introduceres næsten hver dag, og det gælder derfor om at holde sig vidende og opdateret. Det samme gør sig gældende med affiliate marketing, som løbende har vokset og udviklet sig og vil fortsætte med at gøre det i de kommende år.

Influencer Marketing

Stigningen inden ​​influencer marketing har været enorm. Et stort antal mennesker søger efter indhold online og du kan være sikker på at denne unikke blanding af mennesker ved hvad de søger efter. Dette er ikke berømtheder, men rigtige mennesker, der støtter produkter og tjenester baseret på deres virkelige oplevelser.

Interessen for influencer marketing har vokset betydeligt de seneste år, og alene i 2018 var antallet af søgninger efter udtrykket ”influencer marketing” 325% højere end året før. En af grundene til denne store stigning, er at disse influencers og bloggere er begyndt at eje deres indhold. De blogger og vlogger om deres shopping adfærd, og de mærkevare er begyndt at anerkende deres nye roller.

Mobilannoncer er nøglen

Brugen af mobiltelefoner og internet gennem den er steget betydeligt gennem årene. I januar 2018 nåede antallet af unikke mobiltelefonbrugere op på 3,7 mia på verdensplan. Vi kan derfor antage at mobilbrugen vil fortsætte med at stige i de kommende år. Det er derfor ganske sikkert at vi også vil se flere mobilannoncer, og dette er noget du bør udnytte maksimalt inden affiliate marketing.

Google og andre søgemaskiner har længe været klar til at gøre nettet til et mere mobilvenligt sted. Det er derfor du har brug for at optimere din hjemmeside til mobile enheder. En ting du bør overveje: Mobiltelefoner tegner sig for 64 procent af alle Googles søge klik.

Det betyder, at hvis du ikke opretter annoncer til mobilen, så spilder du mange annoncekroner. Sørg for at alle dine annoncer er optimerede til mobiltelefonen for at imødekomme den stadigt voksende målgruppe som bruger mobilen mange timer hver dag.

Der findes mange gode råd som er værd at lytte til og et af dem kommer fra en veteran i branchen: “tænk på long tail søgetermer”, udtaler Peter Mejdal fra Scandilån.com, der arbejder med affiliate marketing til daglig og bruger mange penge på annoncer hver år.

Der er mange muligheder og flere trends som gør sig gældende når du ønsker at satse på det internationale marked. Du kan få de seneste trends her, og lægge en plan for hvordan 2019 skal blive et rigtig godt år for dig og din virksomhed.