
Hvorfor ikke tappe samtlige kilder, når I lægger jeres PR-strategi for firmaet? Det er for eksempel en god idé at inkludere reklamevand i den strategi, hvortil der menes vandflasker med firmalogo på. På den måde ’brander’ I jer selv endnu grundigere og når ud til flere folk, som vil huske firmaet, grundet flasken og afhængigt af, hvordan I designer etiketten på vandflasken, kan I sende forskellige signaler. For eksempel kunne man vælge at få lavet etiketter med firmalogo ved siden af et billede af en af de ansatte, med en udtalelse fra denne, omhandlende personens syn på firmaet f.eks.: Jeg elsker at arbejde for X, fordi X altid sætter mennesket før profit”. Hver måned kunne man så skifte portrættet ud med en ny ansat og en ny udtalelse. Med en sådan slags branding sender man et signal om, at man er et firma, hvor mennesker, solidaritet og trivsel står i forgrunden, og det er et firma, de fleste gerne vil gøre forretning med. Derudover ville sådanne portrætter på firmaets reklamevand tjene til at forstærke de ansattes positive forhold til firmaet, i det de vil føle sig mere værdsatte.
Reklamevand skaber muligheder
PR-værdien kan virkelig nå nye højder med reklamevand. Det kan for eksempel være i sammenhæng med et møde hos jeres firma, hvor I inviterer mulige forretningsforbindelser over. Sammen med resten af serveringen – kaffe og kage, sørger I også for at der står et parti koldt reklamevand, som de besøgende kan tage som de har lyst. Mange ville nok tage en flaske med hjem, og når de skal til spinning næste gang, er det måske netop den vandflaske de tager med og kommer således til at kigge på etiketten igen og tænke på dit firma. Det viser et vist overskud sådan at have sit eget vand – det er muligvis en lille ting, men stadig gør det indtryk og indvirker på det helhedsindtryk, man får af firmaet.